KEMBARA DUGA 2012

KEMBARA DUGA 2012

Saturday, April 9, 2011

canabis punya pasal...


  •  my dads gone crazy 


  cerita yang membuat ku teringat kenangan bersama ayah ku....

  cer citer cer citer.........


                        orang nya tinggi hitam-hitam manis,nak tengok muka dia pun dah takut,seram giler...
nak citer pun dah takut dah.tapi takpa saya citer jugak bab citer first time saya boleh melawak dengan ayah..
time 2 umur saya baru je masuk 18tahun,baru-baru nak berjinak dengan benda yang pelik-pelik(fahamkan).kalau nak citer tentang hidup saya gan ayah saya nie memang saya puas kena belasah,tapi lupakan citer belasah menbelasah ni k....
                        takut ni takut ni,hahahaha sebenar nie citer lawak lah.sebelum nak buat lawak kena bagi ko orang suspen sikit k..citer nya macam nie,jam sekian waktu hari bila saya pun tak ingat dah,,hari tu member saya ajak kuar nak pening-pening sikit...saya macam biasalah pantang di ajak, budak-budak baru nak belajar, ajak jer semua saya layan..malas nak citer panjang-panjang,lagipun saya pun tak ingat dah.hehehehe........
                       pas saya kuar gan member saya balik umah, kepala pun dah pening yang teramat pening,dalam keadaan yang tak berapa nak betul saya pun jalan pergi ke bilik air nak mandi(takkan p bilik air nak makan kot)hahahahaha....sabar-sabar kejap lagi ada lah lawak tu....masuk jer bilik air saya pun layan lah kepala yang sedang ting tong,layan-layan sambil menyanyi,layan punya layan layan saya tak perasan yang lampu bilik air tak menyala,dah pening lampu tak menyala pun tak pa....janji boleh layan suara yang macam ayam nak berkokok.hahahahahahahahaha.......tengah syok melayan suara,ayah terdengar suara saya yang bakal nak pergi uji bakat asia bagus time tu,hahahahahahaha..asia bagus kan tengah top time tu....
                      ayah macam biasalah dia dengar pelik jer bunyi dalam bilik air dia terus melenting naik angin.....bermula lah dialog dengan ayah yang saya tak leh nak lupa sampai sekarang.....jeng jeng jeng standby nak gelak k.....

  AYAH:wei!!!!!xreti nak diam ker!!aku lempang ko buta je ko pengsan kat situ...

 MANGSA: yea ayah...........

 AYAH:ko buat pa dalam bilik air tu lama-lama memekak jer macam pontianak kena cekik.....

 MANGSA:mandilah.xkan masak nasi kot..{berani  mati jer cakap macam tu sebab time tu kepala tengah ting tong}

 AYAH:berani menjawap dah ko sekarang nie.....{tengah benggang giler lah 2}

 MANGSA:apa ayah tak dengarlah....

 AYAH:kenapa ko mandi tak pasang lampu??????????????????{dengan suara yang x puas hati dia}

 MANGSA:bkn as dah pasangkan tadi....{time tu saya memang tunggu pelempang ayah bab memang dah tau dia akan buat macam tu kalau dia marah}

 AYAH:kalau ko dah pasang kenapa lampu tak menyala???????????

 MANGSA:mana as tau....

 AYAH:PASAL PA KO TAK TAU PULAK!!!!!!!!!!!!!!!{DIA MARAH GILER DAH TIME NI}

 MANGSA:tadi elok jer as tengok.....

 AYAH:ko jangan nak main-main dengan aku...........

 MANGSA:betul lah tadi as tengok elok jer lampu tu....

 AYAH:ko tanya lampu tu pasal pa dia tak menyala????????????????????????????????????????????

 MANGSA:lampu-lampu kenapa ko tak menyala????????{ayah saya tak tau yang kepala saya tengah ting tong,dia suruh tanya lampu pasal pa tak menyala saya tanyalah,hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha.........time tu lah first time saya tengok ayah senyum..}

 AYAH:ko boleh buat lawak pulak gan aku....

 MANGSA:dah ayah suruh as tanya,as tanya lah.......

 AYAH:sebelum aku masuk bilik air belasah ko baik ko cepat-cepat mandi....

 MANGSA:yea ayah yea ayah....

         macam tulah citer saya.....kalau ko orang nak gelak pastikan ko orang tak pakai gigi palsu,hahahahahahahahahahahahahahahaha...











citer ni tiada kaitan dengan yang hidup mahu pun yang sudah meninggal dunia.

13 comments:

Nuar said...

nasib kepala tak betul...kalau tak memang tak ada jawab la..

ghost writer said...

tak baik gaduh2 dengan ayah ko..dosa besar woooo...

MATAHARI said...

ohoiii,


kalau ni citer betul, hi5!

beautiful_rose said...

sengal ah ko nieh.ke jadahnye ckp dengan lampu.ko layan mende pe sampai lalok semacam jerk...

kalo aku jadi ayah ko,sedas pelempang dah melayang nak bg kesedaran sikit =p agagaggag....





weh,pesal gigi palsu pulok nieh?

AiDa AzRyN said...

dasat.. =.=

noonaQQ said...

awk ni ambik pil ea time tu? jawab2..

hassudi morshidi said...

@ Nuar :mmg x btul pun time 2..

nyaris2 jer 2....




@ ghost writer :mmglah dosa besar ghost p 2 cuma salah faham ckit jer....




@ MATAHARI :hahahahaahahahaha...

mmg citer btul pun...huhuhuhu




@ beautiful_rose : mmg sengal pun,bab2 2 xpandai belajar..

dah ayah suruh tanya pasal lampu saya tanya je lah.....




@ AiDa AzRyN :x dasyat sgt 2..

ada lagi yg lebih dasyat..hahahahahahaha

@ noonaQQ :time saya x knal lagi pil.time 2 saya layan canabis jer..hahahahahahaha

Cik Anita said...

ting tong masa tu??

ambik benda yang macam-macam rupanya. Ishk.tak bagus~

tapi nasib baik kelakar. aish :)

Wuucin Kimora said...

Apakah yg anda "layan" sampai begitu sekali ?
- Musykil, nk taw nie ;p

hassudi morshidi said...

@ Cik Anita :xlah sy ambik mcm2...sy tau mmg xelok...

skrg alhamdullillah blh tglkan benda 2.....

mmg lawak pun,sampai saya xleh nak lupa kenangan saya dgn ayah..

huhuhuhuhuhuh.....


@ Wuucin Kimora :nak tau jgak ker pa yang saya lyn...


saya layan hijau jer....canabis...

Mata Pena Fadz said...

hahahahahaha..lawak nye...
garang nye si ayah...kite yg bace ni takot.... heeeee... :)

saya bukan tomato said...

hahahahhaha ! klu ceq pon tibai je org yg menjawap bengong tuh . hihih

hassudi morshidi said...

@ Mata Pena Fadz :mmg garang pun...kalau tgk depan mata lagi takut..


@ saya bukan tomato :x elok ang buat mcm 2..

heehehehehehehe